دشت خــــاطـــرات

و آن چه می ماند، خــــــاطـــره هاست...!

دشت خــــاطـــرات

و آن چه می ماند، خــــــاطـــره هاست...!

دشت خــــاطـــرات

و کاش دوست داشتنمون اونقدر عمیق بود که با تلنگری فرو نریزه...کاش!

پیشرفت در ریــــاضــــــــــی

شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۱، ۱۰:۵۹ ب.ظ

روش های مختلفی برای پیشرفت در ریاضی و تسلط بر مطالب ریاضی و تقویت ذهن وجوددارد....!

 

 

 



1 - در خوندن ریاضی، باید مرحله به مرحله پیش رفت و باید فرصت بدیم که مطلب جا بیوفته... اگه همه چیز رو تو کوتاه مدت تو ذهن بریزی هم خودت از ریاضی زده میشی وهم نتیجه نمیگیری...البته یه وقتایی میتونه جواب بده ولی تو دراز مدت بی فایده هست!

اول باید مرحله به مرحله پیش بری، بعد که یه مبحث رو خوندی باید مطلب رو تو ذهنت جا بندازی. راهش هم فقط و فقط تمرین حل کردنه....همین تمرین های به ظاهر کشکی تو کتاب هست که مطلب رو جا میندازه ( اونایی که به ظاهر حتی ذهنی هم می تونیش حل کنی ) همونا ذهن رو پخته میکنه... یه کوه بلند از سنگ ریزه ساخته شده، کوه ریاضی هم از همین تمرین های به ظاهر کشکی ساخته شده...یواش یواش تمرین رو سنگین تر کن (معمولا تمرین های کتاب  یا جزوه ی دبیرت، هم از آسون به سخت مرتب شده )

یه چیز هم به یاد داشته باش...همانطور که اکثر غذاها سرد خیلی خوش مزه نیست و باید موقع خوردن گرمش کرد، نزدیک امتحان یه مرور روز نامه وار بکن ومطمئن باش اگر متوسط به بالا کار کرده باشی بیشتر از 3 یا 4 ساعت وقت نمیبره...

 

2 -  اگه می خوای ریاضی رو خوب یاد بگیری، به یه فرد خیالی ریاضی یاد بده، طوری یاد بده که  در اون مسئله، براش سوال پیش نیاد. اگه تونستی اون فرد خیالی خودتو قانع کنی، اون موقع اون مسئله رو یاد گرفتی و هر مسئله مشابه ی اونو که بهت بدن، می تونی حل کنی

 

پس یه دفتربردار، در اون دفتر برای فرد خیالیت، مسئله ها رو کامل توضیح بده

 

البته اگه برای اولین بار می خوای به فرد خیالیت ریاضی یاد بدی ممکنه کمی زمان بر باشه، چون تمرین زیاد لازم داره، اما با تکرار و تداوم در کار، زمان یاد دهی کمتر خواهد شد...!

 

3-  پژوهشگران میگویند: خوردن شکلات، ریاضیات را تقویت میکند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، اگر در درس ریاضی ضعیف هستید و نمره خوبی نگرفته اید قبل از شرکت در امتحان بعدی، مقدار زیادی شکلات بخورید. در یک تحقیق جدید نشان داده شد که خوردن شکلات میتواند توان مغز را در انجام تحلیل های ریاضی بهبود بخشد و هم چنین میزان انرژی بدن را افزایش دهد.

محققان در این پژوهش دریافته اند: شکلات و گروهی از مواد شیمیایی موسوم به پلی فنول ها حاوی ترکیبی به نام فلاوانول ها هستند که این ماده با افزایش جریان خون در مغز این تاثیرات تقویت کننده را بر جای میگذارد. این پژوهش از سوی محققان دانشگاه نورتوم بریا انجام گرفته است.

یافته های این تحقیق نشان میدهد: دانش آموزانی که قبل از امتحان ریاضی شکلات میخورند واقعا در امتحان خود موفق تر عمل میکنند و از مزیت تاثیر شکلات روی توان مغزی بهره مند میشوند. مصرف شکلات برای انجام کارهایی که چالش ذهنی به دنبال دارد، مفید است.

پژوهشگران توصیه میکنند: برای کارهایی که در انجام آنها دچار مشکل میشوید، شکلات بخورید تا به شما کمک کند. در این پژوهش 30 داوطلب تحت مطالعه قرار گرفتند.

نتایج تحقیقات نشان داد: کسانی که شکلات داغ مصرف میکنند سریع تر و صحیح تر محاسبات ریاضی را انجام میدهند...!

  • نعمت الله ابراهیم زاده

پیشرفت در ریاضی

نظرات  (۱۵)

  • محمد هومند
  • خیلی ممنون
    . واقعا به این مطلب نیاز داشتم چون میخوام برم ریاضی و این دو روش میتونه کمکم کنه.
    البته فکر کنم روش اول بهتر باشه. در هر صورت تو هر کدومشون تمرینِ زیاد هست
    با تشکر
    پاسخ:
    خواهش میکنم... مایه ی مباهات من خواهد بود که دانش آموزان سابقم سری تو سرا در بیارن... مطمئن باش افتخار میکنم!
  • پدرام شاکری نوا
  • سلام استاد،
    روش های خیلی خوبی ارائه دادین، امیدوارم بتونم به خوبی ازشون استفاده ببرم :)
    ممنون
    پاسخ:

    سلام استاد

    مرسی، شما به من لطف داری... من با هر موفیقتی که به دست میاری بی شک خوشحال میشم... هر چند بارها هم گفتم

    سلام...ببخشید من تو مرحله دومش گیر کردم، میشه یه کمکی بهم بکنید...این فرد خیالیم اصلا حالیش نمیشه،انگار یاسین به گوش خر میخونم براش...اخه چرا منو تو این موقعیت قرار میدین!!!!
    پاسخ:

    ســــــــــــــــــــــــــلام

    حتما یه جای کارت میلنگه

    یا تو ...... یا فرد خیالیت .......!

    سلام وعلیکم!

    بسیار زیبا بود (سعی میکنم انجامش بدم)!!!

    پاسخ:
    ســــــــــــــــــــــلام
    ممنون ................. خوشحالم خوشت اومد
    سلام به لطف شما وبقول خودتون من طرزتفکردرریاضی رویادگرفتم واونقدرعلاقه درمن ایجادکردیدکه همیشه جزبچه هایی بودم که توالمپیادریاضی رتبه خوب میگرفتم مرسی
    پاسخ:
    ســــــــــــــــــــــــــــلام
    فقط می تونم بگم خوشحالم ................... ممنون

    سلام استاد عزیزم

    بدون  تملق میگم این  قسمت تو وبتون رو خیلی دوس دارم و مطمئنا  مثل راهکارای ارزشمندتون در دوره راهنمایی جهت تفهیم بیشتر  در درس ریاضیات کمک حالم  خواهد بود. اگر راهکارهای بیشتری  در این قسمت ارائه بدید بینهایت ممنون میشم

    Best Regards

    پاسخ:
    ســـــــــــــــــلام
    خواهش می کنم لطف داری
    سلام استاد عزیزم
    عین حقیقته ................
    با احترام
    پاسخ:
    ســــــــــــــــلام
    نمی دونم چی بگم!

    سلام استاد عزیزم

    1- نتایج تحقیقات جدید حاکی از آن است که نوشیدن آب می تواند به افزایش توان ذهن منجر شود. پژوهشگران دانشکده روانشناسی دانشگاه "ایست لندن" در انگلیس دریافته اند افرادی که پیش از انجام یک سری آزمایش های شناختی سه فنجان آب نوشیده بودند در مقایسه با آنهایی که آب نخورده بودند عملکردی بهتری از نظر  زمان واکنش در آزمون از خود نشان دادند. محققان می گویند  تشنه بودن می تواند توجه مغز را از کاری که در حال انجام آن است دور کند و از این رو زمان واکنش کند می شود.

    "کارولین ادموندز" یکی از پژوهشگران این طرح گفت: احتمالا فرایندهای فیزیولوژیکی در نوشیدن یا ننوشیدن آب وجود دارد که می تواند عملکرد را بر روی کارهای مختلف به شیوه های مختلف تحت تاثیر قرار دهد.به گفته وی عطش، به خاطر هورمون وازوپرسین که واکنش عطش را فعال می کند و می تواند در برخی از کارها به عملکرد بهتر منجر شود، به توجه و برانگیختگی نیز مرتبط شده است. در این مطالعه جدید از 34 فرد بزرگسال خواسته شد تا از ساعت 9 شب به بعد از خوردن و آشامیدن پرهیز و روز بعد برای انجام آزمایش به آزمایشگاه مراجعه کنند. شرکت کنندگان 2 بار به آزمایشگاه رفتند: یک بار صبحانه با غلات به همراه آب و یک بار صبحانه با غلات بدون آب. آنها برای آزمایش واکنش، می بایست به محض مشاهده شیئی بر روی صفحه نمایشگر رایانه دکمه ای را فشار می دادند. محققان دریافتند داوطلبانی که پیش از آزمون آب نوشیده بودند 14 درصد عملکرد سریع تری داشتند.

    جهت مشاهده  بیشتر نتایج این تحقیقات به نشریه Frontiers in Human Neuroscience مراجعه گردد.



    2- همچنین دانشمندان در جدیدترین یافته های خود نشان دادند نوشیدن آب در صبح، قبل و یا بعد از صبحانه ضریب هوشی و قدرت یادگیری مغز را تا 40 درصد افزایش می دهد. 
     
    بررسی ها نشان می دهند آب باعث متمرکز شدن ذهن شده و باعث می شود تا اکسیژن بیشتری به مغز برسد. البته آب نباید بیش از حد سرد باشد. نوشیدن آب با دمای ملایم مانند آب شیر فواید بیشتری دارد زیرا سلول های بدن با دمای مناسب آب قادرند تا سوخت و ساز بیشتری را انجام دهند.   نوشیدن آب برای دانش آموزان و دانشجویان قبل ازخارج شدن از منزل کمک می کند تا در طول روز و هنگام یادگیری درس خسته نشوند و ذهنشان همیشه آماده یادگیری مطلب جدید باشد.

    با احترام

     

     

    پاسخ:
    ســـــــــــــــــــــــلام
    بازم ممنون  ................. زحمت کشیدی
    استفاده کردم !

    سلام استاد.....

           

    متخصصان علوم اعصاب در انگلیس دریافته‌اند نوشیدن آب معدنی غنی شده با سیلیکون تاثیر چشمگیری در کاهش سطح این ماده مسموم‌ کننده اعصاب در مبتلایان به آلزایمر دارد. پزشکان انگلیسی در یک مطالعه جدید ادعا کرده‌اند که نوشیدن یک لیتر آب معدنی در روز می‌تواند برای پیشگیری و حتی جبران اثرات مخرب بیماری‌های آلزایمر روی حافظه مفید باشد. متخصصان مغز و اعصاب در دانشگاه کلیه در این رابطه اظهار داشتند که آب غنی از ماده معدنی سیلیکون می‌تواند روند افت توان ذهنی را در مبتلایان به آلزایمر تغییر دهد چون این عنصر به تخلیه آلومینیوم سمی از بدن کمک می‌کند.

    به نوشته روزنامه دیلی اکسپرس، پزشکان از مدت‌ها پیش می‌دانستند که وجود آلومینیوم در بدن با بروز آلزایمر ارتباط دارد. اکنون متخصصان علوم اعصاب در انگلیس دریافته‌اند نوشیدن آب معدنی غنی شده با سیلیکون تاثیر چشمگیری در کاهش سطح این ماده مسموم‌ کننده اعصاب در مبتلایان به آلزایمر دارد.
    در این آزمایشات از بیماران خواسته شد که به مدت 13 هفته هر روز یک لیتر آب معدنی بنوشند. پس از این مدت در بدن یکی از بیماران سطح آلومینیوم تا 70 درصد کاهش پیدا کرد. همچنین بعد از اتمام 13 هفته آزمایش در اکثر بیماران علائم افت ذهنی بیشتر مشاهده نشد و در سه درصد بیماران نیز بهبودی چشمگیر حاصل شد.
    جهت مشاهده شرح بیشتر این مطالعه به  مجله "بیماری آلزایمر" مراجعه گردد.

     با احترام

    پاسخ:
    ســـــــــــــــــــــلام
    ممنون از اطلاعات جامع و خوبت...
    خسته نباشی
    سلام استاد .....
    خواهش میکنم
    با احترام

    سلام

    علت اساسی موفقیت ریاضیدانان در آفریدن علمی به این زیبایی که عمیق‌ترین معرفت بشری شمرده می‌شود:سخت‌گیری بدون بخشش کوچکترین خطاها در کنار روش و معیارهای منطقی آنها به همراه جدیت ، خلاقیت ، به غایت اندیشیدن و نیز بلند پروازی و جسارت شکستن هر چه موجود است.

    سلام یه راه دیگم وجو.د داره که سارنگ اقا خوب بلده:

    (تقلب..............)

    خخخخخخخ!
    مرسی برای مطلب شکلات مر30
    پاسخ:
    ســــــــــــــــــــــــــــــلام بر کیارش عزیز ........

    قابلی نداشت ........
    سلام بر دبیر ارجمند.من در امتحانات نمرات خوبی کسب نکردم که دلیلش کم کاری خودم بود ایا می شود با روزی دو ساعت ریاضی خواندن در دو امتحان بعدی نمره ی بالا بگیرم؟با تشکر.از هفتم الف
    پاسخ:
    سلام
    اگه با دقت بخونی, چرا که په 
    سلام!!چطوری میشه نمره وقتی نمره مستمر رو دادین باز بالاتر بره؟(از طریق چه راه هایی)میشه توضیح بدین.صداقت نیا هستم از هفتم الف
    پاسخ:
    سلام
    فعلا تنها کاری که میشه کرد اینه که امتحان ترم رو خوب نمره بگیری

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی