دشت خــــاطـــرات

و آن چه می ماند، خــــــاطـــره هاست...!

دشت خــــاطـــرات

و آن چه می ماند، خــــــاطـــره هاست...!

دشت خــــاطـــرات

و کاش دوست داشتنمون اونقدر عمیق بود که با تلنگری فرو نریزه...کاش!

چند توصیه تغذیه برای شما دانش آموزان عزیز .....






1- در زمان کار یا مطالعه غذا نخورید و برای این کار زمان خاصی را در نظر بگیرید تا با آرامش بیش‌تری غذا بخورید، در عین حال از مصرف زیاد شیرینی و تنقلات خودداری کنید. این خوراکی‌ها ممکن است در نگاه اول انرژی‌زا به نظر برسد اما باید توجه داشت که این قابلیت در آن‌ها بسیار کم‌دوام است و پس از مدتی احساس خستگی بیش‌تری به شما خواهد داد.

2- بررسی‌های دانشمندان نشان می‌دهد که غذاهای نشاسته‌ای مانند ماکارونی، برنج و نان به دلیل تأثیر در کیفیت خواب در شب امتحان مفید است.

3- صبح روز امتحان بهتر است برای افزایش کارایی مغز، از مواد سرشار از پروتئین یا سرشار از فیبر مانند تخم‌مرغ، نان تست با عسل یا برشتوک استفاده شود.

4- کارشناسان تغذیه به دانش‌آموزانی که اضطراب زیادی دارند و نمی‌توانند صبحانه‌ی مفصل بخورند، توصیه می‌کنند از موز و مقداری کشمش استفاده کنند.

5- خوردن نان و پنیر و گردو یا یک ظرف عدسی در روز امتحان کمک می‌کند تا در طول امتحان آرام باشید. هم‌چنین خوردن عسل و نوشیدنی‌های حاوی عسل در کاهش اضطراب بسیار مؤثر است.

6- خوردن جگر، گوشت و ماهی کمک زیادی به کاهش اضطراب می‌کند؛ زیرا کم‌خونی نیز یکی از دلایل کاهش یادگیری و تمرکز است.

7- خوردن آجیل مغزدار از قبیل بادام، کشمش، فندق، گردو و نخودچی که سرشار از منیزیم بوده و کمبود آن یکی از علل کاهش یادگیری است. در ساعات مطالعه از خوردن ماست ترش و دوغ ترش بپرهیزید و خوردن روزانه شیر و هم‌چنین ماست شیرین را فراموش نکنید.

8- در ایام امتحان، بیش‌تر مواظب سلامت خود باشید تا در معرض سرماخوردگی، گرمازدگی، مسمومیت‌های غذایی و اختلالات هضم قرار نگیرید و از خوردن غذا بیرون از خانه جداً خودداری کنید. غذای خود را خوب بجوید و آرام میل کنید.

9- در طول روز (اما نه همراه غذا) آب کافی بیاشامید (بیش از نیم‌ساعت پیش از غذا و یکی دو ساعت پس از غذا اشکالی ندارد). آشامیدن آب و نوشیدنی‌ها در وسط غذا سبب اختلال هضم و ایجاد نفخ می‌شود.

10- صبحانه غذای اصلی است. ناهار و شام را کمی مختصرتر بخورید اما صبحانه را کامل‌تر میل کنید.

11- اگر احساس خستگی می‌کنید، کمی استراحت کنید. انسان هنگام خستگی احتیاج به استراحت دارد نه محرک؛ بنابراین مصرف قهوه به منظور بیدار ماندن توصیه نمی‌شود.




  • نعمت الله ابراهیم زاده

نظرات  (۲)

  • عرفان جعفرزاده
  • سلام استاد                                                          ....... it is very
    سلام
    بسیار عالی ❤ ❤ 💕💕

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی