دشت خــــاطـــرات

و آن چه می ماند، خــــــاطـــره هاست...!

دشت خــــاطـــرات

و آن چه می ماند، خــــــاطـــره هاست...!

دشت خــــاطـــرات

و کاش دوست داشتنمون اونقدر عمیق بود که با تلنگری فرو نریزه...کاش!

**** وای خاک بر سرم، مردم چی میگن؟ ****



*می خواستم به دنیا بیام در زایشگاه عمومی، پدر بزرگم به مادرم گفت: فقط بیمارستان خصوصی. مادرم گفت: چرا؟...گفت: مردم چه میگن؟!

*می خواستم به مدرسه برم، مدرسه ی سر کوچه ی مان. مادرم گفت: فقط مدرسه ی غیر انتفاعی! پدرم گفت: چرا؟...مادرم گفت: مردم چه میگن؟!

*به رشته ی انسانی علاقه داشتم. پدرم گفت: ...فقط ریاضی! گفتم: چرا؟...گفت: مردم چه میگن؟!

*با دختری روستایی می خواستم ازدواج کنم. خواهرم گفت: مگر من بمیرم. گفتم: چرا؟...گفت: مردم چه میگن؟!

*می خواستم پول مراسم عروسی را سرمایه ی زندگی ام کنم. پدر و مادرم گفتند: مگر از روی نعش ما  رد شی. گفتم: چرا؟...گفتند: مردم چه میگن؟!

*می خواستم به اندازه ی جیبم خانه ای در پایین شهر اجاره کنم. مادرم گفت: وای بر من. گفتم: چرا؟...گفت: مردم چه میگن؟!

*اولین مهمانی بعد از عروسیمان بود. می خواستم ساده باشه و صمیمی. همسرم گفت: شکست، به همین زودی؟!...گفتم: چرا؟... گفت:مردم چه میگن؟!

*می خواستم یک ماشین مدل پایین بخرم، در حد وسعم، تا عصای دستم باشه. زنم گفت: خدا مرگم بده. گفتم: چرا؟... گفت: مردم چه میگن؟!

*بچه ام می خواست به دنیا بیاد، در زایشگاه عمومی. پدرم گفت: فقط بیمارستان خصوصی. گفتم: چرا؟...گفت: مردم چه میگن؟!

*بچه ام می خواست به مدرسه بره... رشته ی تحصیلی اش رو برگزینه... ازدواج کنه... و بالاخره می خواستم بمیرم. بر سر قبرم بحث شد. پسرم گفت: پایین قبرستان. زنم جیغ کشید. دخترم گفت: چه شده؟...گفت: مردم چه میگن؟!

* مُردم. برادرم برای مراسم ترحیمم مسجد ساده ای در نظر گرفت. خواهرم اشک ریخت و گفت: مردم چه میگن؟!

*از طرف قبرستان سنگ قبر ساده ای بر سر مزارم گذاشتند. اما برادرم گفت: مردم چه میگن؟!

*خودش سنگ قبری برایم سفارش داد که عکسم را رویش حک کردن. حالا من در اینجا در حفره ای تنگ خانه کرده ام و تمام سرمایه ام برای ادامه ی زندگی جمله ای بیش نیست: مردم چه میگن؟!

 

*مردمی که عمری نگران حرفهایشان بودم، لحظه ای نگران من نیستند*


  • نعمت الله ابراهیم زاده

پس مردم چی میگن؟

نظرات  (۱۰)

  • محمد هومند
  • سلام
    واقعا قشنگ بود
    پاسخ:

    ســــــــــــــــــــــلام

    ممنون...........لطف داری!

  • پدرام شاکری نوا
  • سلام، فقط یه چیز:
    احســــــــــــــــــــــــــــنت!!
    پاسخ:

    سلام............ همش هم اینجوریا نیست ............. ممنون از نظرت!

    in mozo faghat o faghat to iran sedgh mikone....tu kharej mardom sareshon be kare khodeshone......

     

    پاسخ:

    ســــــــــــــــــــلام

    جــــــــــــــــــــــدی؟.............نمیدونستم

    به هرحال شما خارج رفته ای و بهتر می دونی.......... ممنون از یادآوریت!!!

    *مردمی که عمری نگران حرفهایشان بودم، لحظه ای نگران من نیستند*
    ctrl+c+ctrl+v  :)

    سلام استاد عزیزم

    خداوند رو پرونده ای که دیگران مینویسند قضاوت نمیکنه................

    پاسخ:
    ســـــــــــــــــــــلام
    دقیقا ..... اگه اینطور بود که کارمون زار بود
    من معمولا به حرف دیگران زیاد اهمیت نمیدم، هر چند سعی می کنم مبادی آداب باشم
    اما برای حرف هرکسی عرصه رو بر خودم تنگ نمی کنم
  • king of sevome jim
  • خواستم بگم نفهمیدم...ناخوآگاهم گفت:نههههه!
    گفتم چرا?
    گفت:مردم چی میگن?
    منم مجبورم تظاهر کنم فهمیدم!!

    پاسخ:
    ســــــــــــــــــلام
    بهترین کار رو میکنی .............
    به اندازه 10  یا همون 7 هم متوجه بشی کافیه برات !
  • محمد حسین موحدپور
  • سلام خیلی جالب بود ولی نمیدونم چرا هر چی میشه مردم میان فضولی؟!!!!!!!
    حالا این به کنار.آخه یکی نیست بهشون بگه که شما آخه سر پیازین یا ته پیاز.
    بازم ممنون
    پاسخ:
    ســــــــــــــــــــلام
    از بس بیکارن یا حسود..............
    اونا وسط پیازن !
  • جلال مهدی پور
  • مردم چی میگن........
    پاسخ:
    ســـــــــــــــــــــــلام
    یکی از مردما خودتی ........
  • امیر مهدى غلامى
  • خیلى جالب بود ولى غم انگیز بود
    پاسخ:
    سلام .......... شاید
  • کیارش پرتوی
  • سلام دبیر!

    واقعاً مردم چی میگن البته به قول شما منم یکی از مردمم ولی مردم هر اتفاقی بیفته بازم یه سرک میکشن و این مردم دیگه رو بر می انگیزه هم رنگ دیگران شن!

    خواهی نشوی رسوا                                                               هم رنگ جماعت شو

    زیاد به این بیت اعتقاد ندارم ولی گاهی اوقات  مجبوریم!
    ممنون دبیر!
    پاسخ:
    سلام بر کیارش عزیز

    خدا نکنه مجبور شویم ....... زندگی بازیا داره

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی