دشت خــــاطـــرات

و آن چه می ماند، خــــــاطـــره هاست...!

دشت خــــاطـــرات

و آن چه می ماند، خــــــاطـــره هاست...!

دشت خــــاطـــرات

و کاش دوست داشتنمون اونقدر عمیق بود که با تلنگری فرو نریزه...کاش!

تاریخچه ی تقلب و روشهای آن

سه شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۱، ۰۶:۵۱ ب.ظ

 

تاریخچه ی تقلب از جایی شروع می شود که "حسن کچل" برای نخستین بار به مکتب رفت.

از بد ماجرا، همان روز امتحان ماهانه ی کودکان مکتب بود؛ لیک حسن کچل از روی تنبلی چشمان چپش را بر روی ورقه ی همزاد انداخت تا نکته ای بس ارزشمند از ورقه ی فوق الذکر دشت کند .

این بود که اولین تقلب تاریخ بشری رقم زده شد. البته این تقلب با روشهای بسیار ابتدایی (در مقابل ترفند های کنونی ) صورت گرفت. بدین ترتیب که حسن با کلی زور زدن خود را به بالای ورقه ی همزاد رسانید و خیلی راحت مطالب را کش رفت. از آن به بعد تقلب دوران طلایی خود را آغاز کرد .



 روش های نوشتاری

 1. نوشتن روی کف پا، پس کله، پشت گوش و...

2. نوشتن روی دیوار، روی میز، پشت نیمکت، زیر نیمکت، پشت لباس یا مانتوی دانش آموز جلویی، ...

3. نوشتن به روی دستمال کاغذی، پاکت نامه، ...

4. نوشتن و لوله کردن تقلب و جاسازی آن در حفره های مختلفی از جمله بینی، دهن، گوش، فک پایین، دریچه آئورت، ...

 روش های باکلاس

 1. استفاده از ماشین حساب مهندسی

2. استفاده از موبایل

3. استفاده از آیینه، موچین، لوازم آرایشی، فیلم، عکس، ...

 روش های بی کلاس

 1. شیره مالیدن بر سر یکی از بچه درس خونها

2. خم کردن سر به روی ورقه ی طرف به صورت تابلو

 خطر : اگه در این امر تبحر کافی ندارید، اصلاً سمت این کار نرید؛ که عواقبی جزء ضایع شدن و اخراج و تابلو شدن ندارد.



و تقلب تصویری ......

   


اینم یه نوعشه .................

 

  • نعمت الله ابراهیم زاده

تقلب

نظرات  (۳۹)

  • محمد هومند
  • سلام
    جالب بود....
    الانا که دیگه همه مشورتی با هم حل میکنن
    باز هم ممنون
    پاسخ:

    ســـــــــــــــــلام

    اون معلم باید دیگه خیلی ............... !!!!!!!!!!!

    ممنون از نظرت

  • پدرام شاکری نوا
  • سلام، ممنون، امّا دریچه‌ی آئورت؟!؟!؟!؟!؟! چه جوری آخه؟!!!!
    محمّد جان راست می‌گه، الآنا دیگه یه روش هستش به نام عادی و خونسرد مشورت کردن: به این شکل که می‌رن تهِ سالن امتحانی یا کلاس، بعدش خیلی راحت و با تن صدای معمولی از بقل دستی می‌پرسن مثلاً جواب سؤال 5 چند می‌شه، طرف هم خیلی خونسرد جواب رو می‌گه بعدش یه پاک‌کن - جهت رد گم کنی - به اون طرف می‌ده.
    به همین سادگی :)
    پاسخ:

    ســــــــــــــــلام استاد

    اگه دقت کرده باشی کمی آمیخته با طنز بوده و و دریچه آئورت استعاره از محیرالعقول بودن و وروجک بودن بچه هاست.......بحث مفصلیه و اینجا مجالش نیست.......اگه دبیری بخواد که تقلب نشه، مطمئنم به این آسونی نخواهد بود.....

    بهرحال ممنون از نظرت

  • علی سیارنژاد
  • سلام بر استاد گرامی!
    زیبا بود. به امید روزی که همگی قدر این گوهر گرانبها را بدانیم! :-) 
    پاسخ:
    سلام بر علی عزیز
    گوهر گرانبها؟!!!!!!!!!از علی سیارنژاد بعیده...

  • پدرام شاکری نوا
  • !LOL
    vay khoda.kheyli khandidam.bahal bood.
    پاسخ:

    ســـــــــــــلام

    نکنه یاد تقلب کردنای خودت افتادی کلک!!!!!!!!!

    ممنون از نظرت

    سلام....درسته که بیشتر راه های تقلبی که نوشتین جنبه طنز داره ولی به قول خودتون محیر العقول بودنش مهمه!!!....در اینجا به برخی از خاطرات اینجانب در جلسات امتحانی مختلف و روش های ان اشارتی میکنم:(سال دوم دبیرستان،میان ترم شیمی،در نماز خانه و به صورت نشسته:کاپشنمو در اوردم و جلوی برگم پهن کردمو کتابو زیرش جا دادم!نتیجه تقلب:کسب 10 نمره خالص از تقلب!!!شایان ذکر است چون من تو مدرسه جزو بچه های مثلا درسخون بودم کسی به بنده شک نکرد و به خودش اجازه وارسی از کاپشنمو نداد!!!)--سال سوم دبیرستان،امتحانات نهایی،وضعیت مراقبین:از بد اقبال من 5 مراقب کاملا مشرف به من وجود داشت!!!(ته بدشانسی!) اما!....من تو سه تا امتحان کتابو با خودم سر جلسه بردم،بدین صورت:کتابو زیر لباسم طرف پهلو هام قایم میکردم،توجه کنید غیر از این مکان کتاب در هر وضعیتی که باشه شما تابلو میشین!روی تیشرتی که پوشیده بودمو کتاب زیرش بود یه پیراهن پوشیدم ولی دکمه هاش باز بود تا کتاب از زیرش مشخص نشه،در نهایت سر جلسه از مراقب اجازه میگرفتم و میرفتم دستشویی!شاید باورتون نشه ولی من کتاب شیمی که طولش 1.5 برابر کتاب های معمولی بود رو با خودم میبردم،البته میتونید کتابو با کش به پاهاتون ببندید و شلوار "BAG"بپوشید!--امتحان میان ترم درس سیالات،دانشگاه نوشیروانی،امتحان تو کلاس،از اونجا که استادمون خودش اخر مچگیر های تقلب بود اول جلسه گفت وسط امتحان هر موقع که دوست داشتم میتونم بیام ماشین حساباتونو چک کنم،پس حیلتی زدم،با یکی از بچه های ترم بالایی هماهنگ کردم که تو اون ساعت پشت کلاس وایسه،سر امتحان بلوتوث گوشیمو روشن کردم و صورت سوال دو تا از سوالا رو با اس ام اس براش نوشتم(توجه کنید اگر سرعت تایپتون تو اس ام اس ضعیفه کلا از فکر این بیاید بیرون)اونم جواب سوالا رو تو برگه نوشت و ازش عکس گرفت(دوربین گوشیش 8 مگاپیکسل بود پس خودتون حساب کنید که چه وضوحی داشت!!!)و برام بلوتوث کرد،با توجه به این که وقت امتحان 3 ساعت بود و فقط خود استادمون مراقب بود پس به اندازه کافی وقت برای نوشتن سوالایی که بلد بودم رو داشتم در ضمن به وفور فرصت کافی برای اجرای طرح پیشرفته تقلبم رو هم پیدا کردم....در این جا سخن کوته میکنم،چون تاریخچه تقلب های یک دانش اموز دیروز و یک دانشجوی امروز به این مطلب قلیل بسنده نمیشه و من قطره ای از دریای خاطراتم رو گفتم(میدونم که شما ها هم مثل من فکر میکنید!)....

    پاسخ:

    ســــــــــــــــــــــلام

    جل الخالق ............... تو کار مثبتم کردی؟!

    واقعا ادم از من مظلوم تر و ساکت تر و مثبت تر دیدین؟!!!!....:D

    پاسخ:

    ســـــــــــــــــلام

    تو راهنمایی آره.........اما تو بقیه اش خدا میدونه .............. کلی هم اعتراف پیشم داری!

  • آرمان محمدی
  • این تنها مطلبیه که هر بچه ای حاضره بخونه!!

    پاسخ:

    ســـــــــــــــــــــــــلام

    توهم آره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا بیخیال،رتبه ی 14 کشور!!!!!!!!!!!!!

    سلام استاد شما تنها کسی بودید که من نتونستم زیر دستش تقلب کنم ( البته شایدم کرده باشم ولی یادم نیاد!!!)
    با تشکر از مطلب زیباتون
    پاسخ:
    ســــــــــــــــــــــــــــــــلام
    ممنون از نظرت!
    سلام و علیکم !!!!  خوبه دیگه تقلب هم یاد میدین!!!!!!!!!!
    پاسخ:
    ســــــــــــــــــــــــــــــــلام
    من بیشتر طنزشو گفتم .................. بهرحال واقعیتیه که وجود داره ... !
    ممنون از نظرت ...
    کلاس اول راهنمایی بودم دیدم داره یکی رو یه کاغذ یه چیزایی مینیویسه (سوم راهنمایی بود). بعد معلم هم سرش پایین بود.کاغذ رو  توپ کرد انداخت اونور کلاس بعد همه با هم سرفه کردن تا وقتی کاغذ میفته رو زمین صداش نیاد 
    این آخرش بود سر کلاس داشتم میمردم از خنده!!!!!!!!!!!!!!! اینو میگن تقلب !!!
    پاسخ:
    ســـــــــــــــــــــــــــــلام
    جالب بود ............... !
    سلام خیلی جالب بود ولی هیچکدوم عملی نیس.
    پاسخ:
    ســــــــــــــــــــلام
    اهل فنش به راحتی می تونن و کلی هم راه داره که تازه اینا بخشی از اوناست
    ممنون از نظرتون
  • محمد حسین خسروی
  • با سلام 
    روش های با حالی بود راستی تا حالا به این موضوع فکر نکرده بودم !!
    ممنونم
    پاسخ:
    ســـــــــــــــــــــــلام
    ممنون ..................... ولی تو بیخیالش شو چون از راه درست به موفقیت دست پیدا می کنی
    هرچند تقلب در بعضی اوقات لذت بخشه .......... !
    ممنون از نضرت
    اقا یه چی بگم...زمونه عوض شده یا حداقل تو وضعیت فعلی ما که از دبیرستان گذشتیم و اومدیم دانشگاه دیگه تقلب معنا و مفهومی نداره.... میگید چرا؟ عرض میکنم خدمتتون(هرچند که دیگه همه با این مقوله اشنایی دارن!!)...قریب به 60% امتحانای ما open book.... یعنی تو هر چی دوست داری بیار سر جلسه، از کتاب و جزوه استاد و هر چی که فکر کنی....اما...اما....کو جواب سوال بین این همه صفحه!!! شاید باورتون نشه ولی همین ترم 3-4 تا امتحان دادم که علاوه بر اینکه open book بود open mind هم بود(یعنی علاوه بر تشکیلات بالا میتونستیم حلقه بزنیم مشورتی حل کنیم!!!) اما...اما... کوووووووووو جواب سوال؟؟؟؟!!!
    پاسخ:
    ســــــــــــــــــــــلام
    دقیقا ..................... فقط میشه گفت : هی روزگــــــــــــــــــــــــــــــار ... !
    ببخشید ی سوال...چرا همه ی مخاطبای شما مذکرن؟
    وقتی خواستم نظر بزارم پشیمون شدم...(-_-)
    پاسخ:
    ســــــــــــــــــــــلام
    چی بگم؟!
    اینارو که نوشتین ... خب اینم یه نظره دیگه !
    ممنون از وقتی که گذاشتین ... !

    سلام بر استاد عزیزم

    اولا خیلی جالب بود و متاسفانه یا خوشبختانه تا حالا برام پیش نیومد که تقلب کنم ولی تو تقلب دادن ماهرانه عمل میکنم و خیلی دوس دارم  که این کارو انجام بدم .

    ثانیا با نظر  اون اقایی که میگن امتحانای دانشگاه اکثرا open booke و میشه راحت نمره گرفت مخالفم چون حداقل واسه من هر امتحان open booki سخت تر از امتحان close book  بود و هست چون واسه یه امتحان open bookam  

    14 منبع انگلیسی علاوه بر جزوه استاد خوندم ولی یه دونه سوال ازش نیومد اخرش شدم 4 که بهم وقت داد تا با چاپ یه مقاله تو ژورنال امریکایی بشم 17. پس بستگی به استاد داره که چقد ماهرانه عمل کنه............

    ولی اعتراف میکنم حداقل سر کلاس شما نتونستم به کسی تقلب بدم چون اگه میفهمیدید پوست از کلم میکندید...........

    پاسخ:
    ســـــــــــــــــــــــــــلام
    منم موافقم .............. اگر سوال ماهرانه طرح بشه ، امتحان با جزوه سخت تره، چون طرف باید مفهومی و عمقی درس رو فهمیده باشه
    ..........
    شایدم بخاطر احترام متقابل از دادن تقلب صرف نظر می کردی
  • امیرعلی نبوی
  • سلام اقای ابراهیم زاده. مرسی از مطالب قشنگ و آموزندتون . در مورد این مطلب باید بهتون بگم که شما تنها معلمی هستید که تقلب و روش های ان را زیر ذره بین می برید و این که ممنون از متفاوت بودنتون . 
    پاسخ:
    ســــــــــــــــــــلام بر امیرعلی عزیز
    خواهش میکنم ... شما لطف داری
    من فقط انجام وظیفه می کنم !
    سلام.............
    دقیقا ...........
    با احترام
    پاسخ:
    ســـــــــــــــــــلام
    ممنون
    به امید روزی که همه این روش ها رو یاد بگیرند.....!
    البته تبحر هم لازمه....!
    پاسخ:
    ســـــــــــــــــــــــــلام

    هرکس به روش خودش بلده ....
  • حسین نیک زاد
  • اینم روش خوبیه ..................................................
    اگه معلم آقای ابراهیم زاده نباشه.........
    این روش برای معلم هایی مثل آقای قنبری عالیه چون هر وقت ایشون قصد گرفتن امتحان رو دارن بچه ها از روش های مذ کور استفاده می کنند
    پاسخ:
    ســـــــــــــــــــــــــــــــلام
    چی بگم ........................... !
    حتما خوبه دیگه
    من روش های بی کلاستون رو قبول ندارم.
    لطفا تجدید نظر کنید.کسی نمی تونه سر ماها شیره بماله.
    پاسخ:
    ســـــــــــــــــــــــــلام
    خخخخخخخخخخخ
    سلام...

    اگه ما میتونستیییم موقع امتحان ریاضی همچین کاری کنییییم....

    کاش.........

    خخخخخخخخ!

    فعلا..
    پاسخ:
    ســـــــــــــــــلام
    شاید یه وقت بتونی ............
  • جلال مهدی پور
  • اووووووووووووووووووووووووووووه
    هنوز این روش ها قدیمی شده......
    روش های نوین دست خودمه.......
    پاسخ:
    ســـــــــــــــــــــــــــــلام
    عجب جمله ای " هنوز این روش ها قدیمی شده "
    اون موقع که زیر دست من بودی غلطی نمی تونستی بکنی ، الان رو نمی دونم !

     روش آدامس : کاغذی رو به اندازه ١۵در ۴ سانتی متر برش بدین مطلب رو ریز با مداد بنویسین (عنوان هر مطلب با رنگ متفاوت باشه ) . بعد یه سانت یه سانت تاش کنین ولی نباید مثل بادبزن بشه باید دقیقا هم اندازه آدامس اوربیت بشه .

    عملکرد : این کاغذ لوله شده رو وقتی دبیر نشسته و رو برگه دید نداره یا وقتی جامدادیتون به حالت عمود روی میزه بذارین روی میز و به آرامی بازش کنین و رونویسی کنین .

    اخطار : درصورتی که معلم مشکوک شد که چی دستتونه فوری تاش می کنین و می ندازین توی دهنتون به عنوان آدمس حتی اگه معلم بگه بندازش میتونین قورتش بدین !

    ٢روش چشم سوم : دونفره است . وقتی می خواین کتاب باز کنین زیر میز و دبیر همش بهتون مشکوکه (از قبل با بغل دستی هماهنگ کنین ) یکیتون باید چشم سوم اون یکی باشه یعنی وقتی نفر اول کتاب باز می کنه شما به جای اون به دبیر زل می زنین که اگه دبیر بغل دستیتونو دید یا مشکوک شد فوری به بغل دستی آلارم بدین . آخرشم مطلبو از همون بگیرین .

    خطر : از قبل باید روی لرزیدن دست و از جا پریدن بغل دستیتون کار کنین که دبیر اومد جلو جا نخوره .

    ٣روش تغییر مسیر : اگه میزای آخر می شینین از قبل با بچه های میز جلو هماهنگ کنین درصورتی که دبیر همش وایساد کنار نیمکتتون شما با ۴ تا سرفه بهشون علامت می دین و اونا با پرسیدن سوالای الکی و وقت گیر از دبیر مسیر حرکت دبیر رو تغییر می دن و شما می تونین دور از چشم دبیر تقلب های دیگه رو انجام بدین .

    خطر :صبر نکنین همین که دبیر روشو کرد به سمت جلوییها تقلب کنی.

    ۴ روش zoom : مثل روش بالاست . شما می خواین یه چیزی از برگه بغل دستی بنویسین باهاش هماهنگ می کنین که از دبیر یه سوال بپرسه و بهش زل بزنه در آن واحد که داره از دبیر سوال می پرسه برگه اش رو کج می کنه تا شما بتونین از روش بنویسین .

     

    سلام بر شما.ولی واقعاً کیف کردم!منظورم اقای رضا ساعیه, عجب متقلبیه؟؟درود بر شرفش.به این می گن یه دانش اموز واقعی........................!!!!!!!!!!
    پاسخ:
    ســـــــــــــــــــــــــلام
    امان از مهندسای این دوره زمونه .........
    دبیر شما خیلی حرفه ای هستین
    پاسخ:
    ســــــــــــــــــلام ..............


    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    سلام بحال بود بهتریتش ماشین حساب مهندسی یا با کناریه 
    پاسخ:
    سلام ......... هووووووووووم!!!!!
  • امین آذرگشسب
  • این کارا از ما گذشته تازه ما این کارا رو 4یا5سال پیش انجام می دادیم
    پاسخ:
    سلام .......

    از ما گذشته رو خوب اومدی ....

    الان که دیگه جرأتشو نداری ...... خخخخخ
  • علی باقری
  • تقلب کار نداره ولی در مقابل آقای ابراهیم زاده سخت ترین کار دنیا شناخته شد قبل از معدن
    پاسخ:
    خخخخخخخخخخ
    عالی بود
    پاسخ:
    ســــــــــــلام .... خواهش می کنم

    لطف داری
    جالب بود ولی بدرد ما نمیخورد چون ما که از این کار ها نمیکنیم
    پاسخ:
    خخخخخخخخ
    ما اگر بخواهیم تقلب کنیم شما ما رو ............. 
    عالی بود شاید من هم انجام دادم
    پاسخ:
    سلام ..... امیدوارم موفق باشی
    وای دبیر












    شما هم اندازه ما بودین تقلب میکردین










    شما هم اره...........
  • کیارش پرتوی
  • دبیر من که بتونم از رو دست هر دبیر از دیگران تقلب کنم از شما نمیشه ترس تمام وجودو فرا میگیره.:)))))))))))))))))))))))))
    پاسخ:
    سلام ...... تو احتیاج به تقلب نداری عزیزم
  • محمد حسین فلاح
  • اولی چقدر حرفه ای بود بچه ها از این به بعد این روش ها رو انجام بدیم
    پاسخ:
    خخخخخخخخخخخخخخخ

    تو؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    روش های پیشرفته ی دیگه  هم هس ولی اینجا نمیشه گف(:
  • یکی دیگه
  • سلام ولی این روش ها سر کلاس شما جواب نمیده حیف!!😐😐
    پاسخ:
    سلام .....

    امتحان کن شاید جواب داد ........
  • یکی دیگه
  • امتحانش مجانی نیست😁
    پاسخ:
    اینم حرفیه ........
    از تجربه بعضی ها هم میشه استفاده کرد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی