دشت خــــاطـــرات

و آن چه می ماند، خــــــاطـــره هاست...!

دشت خــــاطـــرات

و آن چه می ماند، خــــــاطـــره هاست...!

دشت خــــاطـــرات

و کاش دوست داشتنمون اونقدر عمیق بود که با تلنگری فرو نریزه...کاش!

چرا درس می خونیم؟ ( آمیخته با طنز )

جمعه, ۶ بهمن ۱۳۹۱، ۰۹:۳۵ ب.ظ

چــــــــرا درس می خونیم؟


من تنها کسی هستم که به شما میگم چرا، چون در اصل قضیه فرقی نمیکنه چی چرا!

1) درس میخونیم چون با سواد بشیم!

ساده ترین جواب میتونه این باشه. تا حالا شده بهش فکر کنید؟ واقعا با درس خوندن با سواد میشیم؟ اصلا سواد یعنی چی؟ شایدم آره.

2) درس میخونیم چون یاد بگیریم!

اصولا انسان موجود باهوشیه (نه بابا!) ولی به نظرتون با درس خوندن چیزی یاد میگیریم؟ خوب ممکنه بگید آره یا نه ولی در اصل هیچ فرقی نمیکنه، چون اگه یاد بگیریم هم به دردمون نمیخوره. بهتره سوالمو اینطوری بپرسم: با درس خوندن چیز به درد بخوری یاد میگیریم؟

*برای پاسخ این سوال به کتب خود رجوع کنید.

3) درس میخونیم چون بیکاریم!

اصولا اگر درس نخونیم وقتمون خیلی خالی میشه، البته این مورد برای بعضی ها صدق نمیکنه (اگه جزو این بعضیا هستین برین بعدی در غیر این صورت ادامه بدین) برای بعضی ها هم زیادی صدق میکنه (گر جزو اینا هستید هم که موفق باشید)

همین دیگه ... بخونید که بیکار نباشید.

4) نداریم!

همش که من نباید بگم؛ خوب این همه درس خوندین خودتون فکر کنید بگید که حداقل به یه دردی بخوره.

5) درس میخونیم چون مجبوریم، مجبور!

تا حالا فکر کردین اگه درس خوندن اختیاری بود چند نفر درس میخوندن؟ نکردین؟

خوب بکنید دیگه ... پس این همه درس میخونید واسه چی؟

6) درس میخونیم چون تفکیک جنسیتی بشیم!

حرفی ندارم ............................................................

7) درس نمیخونیم چون خسته ایم!

اصولا درس خوندن خیلی انرژی صرف میکنه و اینا، من هم به شما توصیه میکنم به جای این همه درس خوندن یکم استراحت کنین.

8) درس میخونیم چون کسی بشیم!

همه ما دوست داریم کسی بشیم، یعنی آدم مهمی بشیم. خوب از راه های مختلفی میشه آدم مهمی شد؛ حتی میگن که به تعداد همه آدم ها راه هست برای معروف شدن.

مثلا میشه آدم پولداری بشی، میشه بری تو کار خلاف، میشه مثل بعضیا (خودمو میگم برداشت بد نکنین) یه سری چرت و پرت نوشت داد به مردم، میشه دور کاری کرد و ...

ولی از همه راحت تر و بی دردسر تر و سخت تر درس خوندن.

9) درس میخونیم چون ...

جای خالی را با جملات مناسب پر کنید.

  • نعمت الله ابراهیم زاده

چرا درس میخونیم؟

نظرات  (۲۰)

  • محمد هومند
  • درس میخونم چون دل پدرمو شاد کنم
    پاسخ:

    ســــــــلام

    گفتم که....هرکس یه دلیلی برای خودش داره

    موفق باشی!

  • پدرام شاکری نوا
  • سلام. درس می‌خونم، چون دانستن رو دوست دارم و... :-)
    پاسخ:

    ســــــــلام استاد

    چه خوب... بهرحال هرکی واسه خودش دلیلی داره!

    شما مایه مباهات منی...!

  • علی سیارنژاد
  • سلام. اگه واسه هر مشکلی درمانی داشته باشیم، درمان فکر و اندیشه ی ما هم دونستنه. ولی این که چرا درس می خونیم...؟! 
    پاسخ:
    ســـــــــــــلام
    حتما همینطوره که میگی..........ممنون از نظرت!
    salam.dars mikhonam chon mikham movafagh besham♥
    پاسخ:

    ســـــــــــــــــــــــلام

    ممنون از نظرت......... اونوقت خیلی خوشحال خواهم شد!

    درس"میخوندم"چون دوسداشتم 1آدم مفیدی بشم.الان ازاینکه مفیدنیستم ناراحتم
    پاسخ:
    ســــــــــــــــــــــــــلام
    شکسته نفسی نکن ............... حتما هستی
    ممنون
    سلام،اوقات خوش خواستم بدونم ماهم میتونیم مطالب جالب براتون بذاریم؟
    پاسخ:
    ســــــــــــــــــــــــــــــــلام
    نــــــــــــــــــــــــــه ................ میتونی به ایمیلم یا به صورت خصوصی توهمین قسمت ارسال کنی تا من بذارمش تو قسمت مربوطه ... !
    ممنــــــــــــــــــــــــــــون

    سلام استاد عزیزم

    درس میخونم چون تو مجامع علمی  حرفی برای گفتن ندارم. درس میخونم چون تازه فهمیدم هر چی که مقطعت بالاتر میرهعدم آگاهی رو بیشتر حس میکنی انگار چیزی نمیدونی.................

    Best Regards

    پاسخ:
    ســــــــــــــــلام
    چه دل پری داری تو ....
    منم دارم .... اما .... بیخیال
    وقتمو صرف کسانی می کنم که دوسشان دارم و دوسم دارن!

    سلام استاد عزیزم

    اینایی که گفتم عین حقیقته چون واقعا چیزی نمیدونم ولی خیلی دلم پره از مازندران.............حداقل از کسانی که  از پژوهش  فقط کپی کردنو یاد گرفتن ، کسانی که حتی که از مطرح کردن مطالب  علمی جدید هراس دارن و  هنوز  بعد اینهمه سال فقط شیوه آموزش محورو ترجیح میدن..............

    به قول شما باید بیخیال شد ولی نمیشه  ای کاش میشد...........

    یه راهکار بدید لطفا ؛جدی میگم.

    Best Regards

    پاسخ:
    ســــــــــــــلام
    گاهی باید فقط کار خود را کرد و آرام گذشت ... !
    سلام
    پاسخ:
    ســــــــــــــــــــــــــلام
    ممنون از پیگیری و وقتی که میذاری
    سلام استاد عزیزم
    ممنونم
    پاسخ:
    ســـــــــــــــــــلام
    خواهش می کنم
  • نیما رضائی
  • سلام 
    درس میخونیم تا باعث افتخار خانواده مون شیم .
    درس میخونیم تا باعث پیشرفت کشور عزیز عقب مونده مون ایران بشیم. 
    اگر مانشدیم به هر دلیلی.......انشاالله وقتی دیگر......کس دیگه ای بشه.
    انشاالله
    پاسخ:
    ســــــــــــــــــــلام
    هرطور که راحتی ............. امیدوارم درس نخونی که فقط پول در بیاری و ... !
    سلام...

    درس میخونییم تا نمره بگییرییم!

    حفظ یا فهمش مهم نی!!!

    مگه اوون موقعی که بی دقتی میکنی ومیفهمیو کم می شی مامان اینات میگن افرییین؟؟؟

    ولی اون موقعی که زیاد بشی!خلاااص!

    باااای....
    پاسخ:
    ســـــــــــــــــــــــــلام

    اینم حرفیه ..............
    علم زیباست وقتی که هزینه گذران زندگی از آن تامین نشود.
    البرت انیشتن
     «من با شهرت بیشتر و بیشتر احمق شدم.البته این یک پدیدهٔ نسبی است."آلبرت انیشتن"
    علم (ریاضی )زیباست چون معلمش خوبه!!!!

    «پیروز آذرآباد»
    پاسخ:
    ســـــــــــــــــــــــلام

    عجب جمله ای ................
    درس فقط ریاضی بقیه رو باید آموزش و پرورش حذف کنه خخخخخ . آخه تفکرو پژوهش- کارو فناوری و ... اینا چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    ســـــــــــــــــــــــــــلام ............

    به به .................. دبیرم فقط دبیر ریاضی دیگه !
    اصل کاری رو یادت رفته ..........خخخخخخخخخخخخخخخخخ
    اون بلهههههههههههههه من معذرت میخوام دبیرم فقط دبیر ریاضی عشقه
    پاسخ:
    هههههه ........ و البته فقط من دیگه

    خخخخخخ
    وای چرا من همه چیز رو یادم میره دبیر ریاضی هم فقط آقای ابراهیم زاده
    پاسخ:
    ســـــــــــــــــــــــــــلام ...


    هههههههههههههههههههه
    درس می خونیم چون رو دوستمون رو کم کنیم
    پاسخ:
    ســـــــــــــــــــــــلام

    خخخخخخخخخخخ ........ همین ؟!

    خب اینطوری بعضی وقت ها که روی خودتم کم میشه !
    چه بد....درس میخونی که روی دوستتو کم کنی؟؟؟؟؟؟؟؟به قول بهترین استاد من، مثبت فکر کن .....

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی