دشت خــــاطـــرات

و آن چه می ماند، خــــــاطـــره هاست...!

دشت خــــاطـــرات

و آن چه می ماند، خــــــاطـــره هاست...!

دشت خــــاطـــرات

و کاش دوست داشتنمون اونقدر عمیق بود که با تلنگری فرو نریزه...کاش!

سخن بزرگان

يكشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۵۸ ب.ظ

همیشه عاشق سخنان زیبا و پرمعنا بوده ام و یادداشتشون میکنم. البته گاهی جملات رو بدون نام گوینده در جایی دیدم و یادداشت کردم و شایدم در یه فیلم از هنرپیشه شنیده باشم و شایدم...

                    

آنان که تو را به خاطر هیچ خواسته ای دوست دارند،به خاطر بسپار...!


بار درخت دانش، رفتار نیک است نه گفتار نیک...!        ( امام علی ع )

 

کسانی که به زندگی دیگران نور هدیه می کنند، عاقبت روزی خورشید خواهند شد. بدون شک آنان فرستادگان خداوندند...!    ( ژاندارک )

 

به دوستان یک رنگ، بهتر از عصای شاهنشاهی می توان تکیه کرد...!     ( کوروش بزرگ )

 

در بیکرانه ی زندگی دو چیز افسونم کرد: آبی آسمان که می بینم و می دانم نیست و خدایی که نمی بینم و می دانم که هست...!    ( دکتر علی شریعتی )

 

با دیگران همان طور رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کنند...چرا که "دیگران" خود "شما" هستید...    ( با اجازه بزرگترها... پدرام  شاکری نوا )

گاه می اندیشم، چندان هم مهم نیست اگر هیچ از دنیا نداشته باشم. همین مرا بس که کوچه ای داشته باشم و باران ... و انسان هایی در زندگیم باشند که زلال تر از باران باشند.       ( شاملو )
 
زادگاه و تاریخ تولد هیچ کس در هیچ نقشه و تقویمی نیست، چرا که آدم ها هر لحظه در طپش قلب کسانی که دوستشان دارند، متولد می شوند...!       ( کوروش بزرگ )
 
 * تعهد یک التزام زیبای ذاتی است و هیچ کس را به زور نمی توان متعهد کرد.       (  ؟  )
 
* هر روز خدا را بابت چیزهایی که دارم، 99 بار شکر ذکر میکنم...و بابت چیزهایی که ندارم 99 هزار بار نیت شکر می کنم...این نماد رضایت من است...و این نماد، نماد خوشبختی من است.       ( پدرام )
 
* خدایا دستانم خالی و دلم غرق آرزوهاست... به قدرت بیکرانت یا دستانم را توانگر کن یا دل مرا از آرزوهای دست نیافتنی خالی گردان!     ( کورش بزرگ )
* چه دوستم داشته باشی و چه از من متنفر باشی در هر صورت به من لطف میکنی... چون اگه دوستم داشته باشی تو قلبت هستم و اگه ازم متنفر باشی تو ذهنتم...     ( شکسپیر )

برای خوشبخت زیستن باید موقعیت های مناسب را ایجاد کنیم نه اینکه در انتظار آن باشیم.    ( بیکن )
بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم.    ( جانسون )
همه قدرت شما بستگی به این دارد که از این قدرت آگاهی داشته باشید.   ( چارلز هانل )
این تصمیم های شماست نه شرایط ، که سرنوشت را می سازد.    ( آنتونی رابینز )
مراقب باشید چیزهایی که دوست دارید به دست آورید، وگرنه ناچار می شوید چیزهایی را که به دست آورده ید دوست بدارید.    ( جورج برنارد شاو )
دوست داشتن انسان ها به معنای دوست داشتن دیگری به اندازه دوست داشتن خود است.   ( اسکات پک )
تا جایی که می توانید در زندگی دوستان خود تغییری مثبت نمایید، حتی کوچک ... !             (  ...  )
همیشه می گویم هرگاه ندای درونی ات عمیق تر ، روشن تر و بلندتر از نظر دیگران شد، آن وقت استاد زندگی ات شده ای .   ( دکتر جان دمارتینی )
کسانی که از وقایع اطرافشان درست درس می گیرند، هرگز ضرر نمی کنند.      ( امیل زولا )





  • نعمت الله ابراهیم زاده

سخن بزرگان

نظرات  (۱۵)

سلام همیشه خوندن اینطورمطالب آرومم میکنه مرسی
پاسخ:
ســــــــــــــــــــــــــــــلام
شاید خیلی هامون اینطوری باشیم ............... بهرحال همه به اینطور سخن ها نیاز داریم ... !
ممنون

سلام استاد عزیزم

 

1_فرق است بین دوست داشتن و داشتن دوست

دوست داشتن امری لحظه ایست

ولی داشتن دوست استمرار لحظه های دوست داشتن است . . .

2_ 

اگر یک روز هیچ مشکلی سر راهم نبود ، میفهمم که راه را اشتباه رفته ام . . .

Best Regards

 

 

پاسخ:
ســـــــــــــــــلام
منم اینارو شنیدم .................. فکر کنم از دکتر شریعتی باشند
ولی من جملات این چنینی رو نسبی می دونم
ممنون از نظرات ارزشمندت

سلام استاد عزیزم

 نمیخواستم بگم اینا از من بود چون مخالف سرسخت هر چی کپی  کردنم ولی  تذکر خوبی بود تا از این به بعد  زیر هر نوشته یا جمله ای اسم اشخاص ذکر بشه یا حداقل جملات نسبی نفرستم که خوشتون نیاد................ 

پاسخ:
ســـــــــــــلام
من چیزی بخوام بگم میگم ..............پس منظوری نداشتم
تازه مگه سخن خوب گفتن مختص آدم های بزرگه؟!
من خیلی چیزارو نسبی می دونم ......... یعنی بسته به آدم یا محیط یا ... شاید اون کارایی رو نداشته باشه
و البته نظر منه و میتونه درست نباشه و اصلا بحث خوش اومدن و نیومدن من نیست
بازم میگم داری کج اندیشی می کنی
و زود در مفابل هر حرفی جبهه می گیری
سلام استاد عزیزم
عذرخواهی میکنم و سعی میکنم از این به بعد در  حرفا و  رفتارام تجدید نظر کنم.
ممنون از نظرات ارزشمندتون
با احترام
پاسخ:
ســـــــــــــــــــلام
چه خوب ............ هر چند رفتار و گفتارت پسندیده است اما می تونه بهتر باشه !
خواهش می کنم ، من چون شاگردام رو دوست دارم چیزهایی رو بهشون میگم و حتی دلم می خواد به چیزایی که خودم نرسیدم ، اونا برسن
 سلام استاد عزیزم
...........................
با احترام
پاسخ:
ســــــــــــــــــــــلام
ممنون...........

   گالیله می گوید: اصول ریاضیات الفبای زبانی است که، خداوند جهان را با آن نوشته است و بدون کمک آنها درک یک کلمه هم غیرممکن است و انسان بیهوده در راهروهای تاریک و پر پیچ و خم سرگردان است.به نظر من هم، خداوند یک ریاضی دان است، ریاضیدانی که برخلاف ما، هر مسئله ای را به آسانی می تواند حل کند و مانند ما انسانها نیاز ندارد از فرمولهای پیچیده استفاده کند، اصلا پایه گذار ریاضی، خدای خالق است و ریاضی واسطه ای است تا بتوانیم به قدرت خالق خود پی ببریم، و بدانیم این جهان بر پایه ارقام و اعداد ریاضی بنا شده اس.

  کپلر ستاره شناس بزرگ می گوید: "خداوند جهان را به زبان اعداد خلق کرده است" این به معنی آن است که هرچه که خداوند آفریده است به زبان ریاضی قابل توضیح و تفسیر است، مثل کره زمین که گرد است.
سیلوستر می‌گوید:"ریاضیات ،مطالعه شباهتها در تفاوتها و مطالعه تفاوتها در شباهتهاست."
سلام هر جمله ای که از دل براید به دل نشیند .صغیر وکبیر ندارد .هرچند انسان های بزرگ جایگاه خود رادارند.به خصوص دکتر شریعتی
پاسخ:
ســـــــــــــــــــــلام
دقیقا ..........منم موافقم
ممنون از وقتی که گذاشتی ... !
سلام...

استفاده کردم...

ممنووون........
مارکسیسم می گوید:
رفیق نانت را خودت بخور، حرفت را من میزنم.
فاشیسم می گوید:
رفیق نانت را من میخورم و حرفت را هم من میزنم.تو فقط برای من کف بزن.
اسلام حقیقی می گوید:
نانت را خودت بخور ، حرفت را خودت بزن و من فقط برای اینم که به حقت برسی.
اسلام دروغین می گوید:
تو نانت را بیاور به ما بده و ما قسمتی از آن را جلوی تو می اندازیم، اما آن حرفی را که ما می گوییم بزن.

دکتر شریعتی
حاصلضرب توان در ادعا مقداری ثابت است، هر چه توان انسان کمتر باشد، ادعای او بیشتر است و هر چه توان انسان بیشتر شود، ادعایش کمتر میگردد.
"دکتر حسابی"

من هوش ِ خاصی ندارم، فقط شدیدا کنجکاوم."البرت انیشتن"

بیا گناه کنیم، جایی که خدا نباشد.
"دکتر علی شریعتی"
1. بزرگترین عیب برای دنیا همین بس که بی‌وفاست. (حضرت علی علیه‌السلام)
پاسخ:
ســـــــــــــــلام ..............

بعضی از آدماش بی وفاترن ..........

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی